fbpx
joi, decembrie 1, 2022

A different kind of challenge, Teleferic Challenge Road Grand Tour

Pentru unii RGT nu mai are nevoie de nicio prezentare, lor le este suficient calendarul competițional actualizat.
More

    Cu Oakley pe ei – shop-in-shop la Sportguru

    Eram la schi în primii ani, când de-abia mă împrieteneam cu zăpada și clăparii. Era și așa destul de greu spre imposibil să mă simt confortabil, ca să-mi mai fac griji legate de restul echipamentului. Măcar avusesem noroc până atunci, să nu fie ceață sau ninsoare. Schiam cu ochelarii de soare, indiferent de condițiile meteo și aveam la mine niște ochelari de schi luați din supermarket, să fie acolo, în caz că se strică vremea. Ajunsesem să îmi doresc o zi din aia adevărată de schi, cu fulgi mari și să nu vezi la 2m în fața ta, să simt și eu cum e de fapt la schi.   

    Iată că a venit și ziua aia magică, ningea ca în povești și nu vedeai nici următorul stâlp de telescaun. Mi-am pus ochelarii de schi și am urlat ca un copil: ningeeeeee! 5 minute mai târziu, șoc și groază, nu mai vedeam absolut nimic. Ochelarii mi se aburiseră și oricum îmi intra zăpadă peste tot, pe deasupra lor, pe dedesubt, prin lateral. 

    Am intrat în primul magazin de echipament sportiv (eram în Austria), să cer sfaturi – ăsta a fost primul meu gând, nu îmi trebuiau mie ochelari din ăia scumpi, la cât de prost schiam!. De cum am intrat cu ochelarii așa aburiți pe cască și privirea disperată, mi s-a pus întrebarea: vreți niște ochelari de schi, nu-i așa? 

    Asta a fost prima mea întâlnire cu Oakley. A fost dragoste la prima vedere. 

    Era un stand cu zeci de perechi, care mai de care mai colorată și mai strălucitoare, nu mai văzusem în viața mea așa ceva. Vânzătorul mi-a povestit câte ceva despre marcă, despre tipurile de lentilă pe care le folosești în funcție de vreme. Citea totuși șovăiala din ochii mei, prețul nu era deloc în limitele pe care le-aș fi luat în calcul pentru această piesă de echipament, pe care nu o considerasem atât de importantă. Mi-a spus că investiția merită cu vârf și îndesat, altfel o să îmi cumpăr în fiecare sezon altă pereche și o să dau mai mulți bani în final. Și câtă dreptate a avut! Experiența mea de schi s-a schimbat radical din acel sezon, nu regret niciun euro dat pe acea pereche de ochelari. Au trecut mai bine de zece ani de atunci și tot aștept ca ochelarii să se strice, să-mi iau unii noi. Între timp mi-am luat un model mai nou, mai performant, schiez mai bine și îi merit.

    De atunci m-am apucat și de alte sporturi (alergare și bicicletă) unde nici nu mă gândesc să port altă marcă de ochelari. Anul trecut mi-am luat și un model casual pe care îl ador (merge și la rochie, jur:-)). E vorba de renumiții Frogskins.

    Recent Oakley a deschis în România conceptul shop-in-shop în București la https://www.sportguru.ro/magazin-sportguru-mall-plaza

    Arată absolut senzațional, găsești acolo grămezi de modele și mereu pe cineva care te va consilia, astfel încât să te asiguri că pleci acasă cu perechea de ochelari potrivită pentru nevoile tale. Ba mai mult, vei descoperi și alte produse Oakley, de la haine de schi, până la căști de ciclism (ca să le asortezi cu ochelarii:-)).

    Și o să spuneți, ce e așa interesant legat de acest brand?

    Să o luăm cu începutul, marca Oakley a fost creată de Jim Jannard în 1975, în propriul garaj, cu o investiție inițială de 300 de dolari și a numit-o după câinele său Oakley Anne (un setter englezesc). Primele produse au fost mânere pentru motociclete de moto-cross, pe care le vindea din portbagajul mașinii la evenimentele de gen. Materialul din care erau fabricate chiar în garajul său a fost produs și brevetat de Jannard cu denumirea “Unobtanium”.

    În 1980, după 5 ani de succes în care a conceput diverse produse de moto-cross, Oakley s-a extins în producția de ochelari de BMX, motociclete și schi, urmat de ochelari de soare. Oakley a folosit Unobtanium pentru toate modelele de ochelari.

    Compania a lansat prima sa pereche de ochelari de soare în 1984, numită „Factory Pilot Eyeshades”, care semăna cu ochelarii de protecție. Produsul a fost comercializat atât pentru iubitorii de sport, cât și pentru atleți, ceea ce a ajutat la poziționarea extinsă a mărcii.

    Astfel, Oakley a redefinit complet toate conceptele existente despre ochelarii de soare până la acel moment. Pe lângă faptul că erau originali și atrăgători, erau în întregime realizați dintr-un material nou, aproape indestructibil, numit Zytel, fiind disponibili în mai multe combinații de culori pentru rame și lentile. Și mai presus de toate: concepuți pentru a proteja și special construiți pentru sportivi. 

    Cea mai cunoscută culoare a fost galbenul neon, folosită de Greg LeMond la prima sa victorie din Turul Franței. De asemenea, modelul purtat de el era dotat cu o spumă specială pentru a absorbi transpirația de pe față. Majoritatea cicliștilor profesioniști purtau rar ochelari de soare, dar sponsorizarea lui LeMond de către Oakley a schimbat conceptul pentru totdeauna.

    Frogskins – de unde și până unde acest nume?

    Totul a venit de la dorința lui Jannard de a scoate pe piață un model „normal” și primul lui gând a fost că tocmai creau această pereche „for the frog skins” (care în argou se traduce prin “dolari”). 

    Modelul Frogskins a fost lansat în 1985, pe vremea când The Terminator era în topuri și a reușit să poziționeze Oakley pe harta culturii pop. Acești ochelari de soare emblematici au fost un succes, au apărut peste tot, de la videoclipuri până la celebritățile de pe pe marile ecrane.

    Reeditat ulterior, modelul într-o gamă de culori vibrante a atras o varietate de personalități, de la Kanye West la Liv Tyler, Rihanna sau Valentino Rossi.

    De-a lungul istoriei sale, Oakley a donat ochelari de soare special nuanțați pentru a proteja ochii a 33 de mineri chilieni salvați după 3 săptămâni în subteran și a oferit ochelari de soare multor echipe și sportivi de renume.

    În prezent, Oakley este una dintre cele mai mari companii care dezvoltă ochelari și alte articole sportive din lume, cu operațiuni de vânzare desfășurate pe tot globul.

    Sursă poze – Sportguru

    Miriam Dordeahttps://www.strava.com/athletes/26622303
    “Everything you want is on the other side of fear.” Anonymous Triatlonistă amatoare de bere artizanală, schi, yoga, cafea, muzica rock, munte, deserturi, Franța, labradori și multe alte lucruri pe care aștept să le descopăr.

    Recente

    Cu Oakley pe ei – shop-in-shop la Sportguru

    Eram la schi în primii ani, când de-abia mă împrieteneam cu zăpada și clăparii. Era și așa destul de greu spre imposibil...

    xTRI – Ep.1: Cu inima, mintea și suporterii la lucru

    Ce este un xTri? Un xTri este o cursă de triatlon extrem, datorită sau din cauza:-)  dificultății probelor sportive. Distanța parcursă este...

    #CUMSĂ – ATUNCI CÂND ACEL CEVA DIN TINE SE REVOLTĂ

    Triatlonul nu este doar despre kilometri, watti, cadență, VO2max, zone de puls sau poze cu oameni care trec linia de sosire zâmbitori....

    CE E IRONMAN ȘI DE UNDE VINE EL?

    Pentru unii IronMan e un super-erou, personaj de benzi desenate și film. Pentru alții e și super-erou și vis.

    RECOMANDĂRI

    Iată-ne aici.  A fost mai ușor decât ne așteptam și în același timp, parcă foarte greu. Mai ales pentru...
    Vremea în Finlanda, în timpul acestei luni, bate la cur depresia și orice altă emoție care se dă mare cu negativitatea ei. E ceva de nedescris, prin apăsarea, Kafkianismul și tăcerea care o-nsoțesc.
    Datorită Simonei Halep, tenisul a cunoscut o renaștere printre iubitorii de sport din România. Putem spune de altfel că asistăm la un adevărat ”fenomen Halep”, asemănător cu cel pe care l-a avut și gimnastică la sfârșitul anilor ‘80, începutul anilor ‘90.

    Abonare la newsletter

    Intră în clubul SportID. Te așteaptă noutăți, oferte și multe surprize.