duminică, aprilie 18, 2021

These Boots Are Made For Walking 202,1k. Povestea celor 202,1 kilometri parcurși în 48 de ore la Humans Walkathon

Pe 19 martie s-a dat startul celor mai altruiști pași la Humans Walkathon, o călătorie caritabilă dedicată strângerii de fonduri pentru copiii din Autism Voice.
More

    PLANUL MEU DE A DEVENI ”BERNIE ECCLESTONE” AL CICLISMULUI

    Din orice unghi ai privi, trebuie să recunoști că ciclismul de șosea este unul dintre cele mai ciudate sporturi din câte există. De la tacticile de cursă, diferitele clasamente dintr-un Mare Tur, până la felul în care sunt construite echipele, totul pare a fi conspirație menită să-i țină departe pe amatori și oricine are un dram de viață socială.

    Asta ne face pe noi, fanii înrăiți ai sportului, să ne simțim foarte bine în pielea noastră. Facem parte dintr-un club (destul de) exclusivist al celor care pot să facă diferența dintre un puncheur și un cățărător, dintre un domestique și un lansator, dintre o clasică de primăvară și marele premiu al orașului X. 

    Dar chiar și cel mai înrăit fan are momente de frustrare, din cauza felului în care funcționează business-ul ciclismului. Să zicem că ai un ciclist favorit. Îți cumperi bicicleta pe care el o folosește și echipamentul oficial al echipei pentru care luptă. Doar ca un an mai târziu să descoperi că sponsorii s-au schimbat , echipamentul are cu totul altă culoare, iar ciclistul tău preferat urcă acum pe o bicicletă pe care nu ți-o permiți. 

    Ai spune că este un caz ipotetic sau foarte rar. Eu îți spun să te uiți pe stradă data viitoare când ieși la plimbarea de weekend și să numeri pe lângă câte echipamente din World Tour treci sau trec pe lângă tine. 

    Oricât de mult ne-ar plăcea să spunem că suntem diferiți de fanii fotbalului, la bază suntem ghidați de aceleași emoții și porniri. Doar că, din nou, felul în care funcționează acest sport ne face viața grea. Nu te naști într-o familie de suporteri ai echipei Mapei, QuickStep sau Molteni. De altfel, puține sunt echipele care au intrat în această horă cu un nume și au reușit să-l păstreze mai mult de un an. Printre exemplele care îmi vin în minte sun AG2R și Francaise de Jeux. Dar cam atât.

    Cu acest probleme identificate, am gândit planul de a face ciclismul mai atractiv pentru orice pasionat al sportului și în același timp de a mă îmbogăți. Și am atât de multă încredere că sunt singurul care îl poate pune în aplicare, încât nu am nici o problemă să-l înșir în rândurile de mai jos. Mai ales că asta îmi va permite să dau în judecată pe oricine îl pune în aplicare înaintea mea!

    CONSTRUCTORII DE BICICLETE SUNT OBLIGAȚI SĂ AIBĂ ECHIPĂ

    Ferrari participă de 70 de ani fără pauză în Campionatul Mondial de Formula 1. Mercedes și Renault au avut pauze, însă nu foarte mari. În lumea auto, dacă vrei să vinzi mașini, trebuie să participi la curse. De ce nu se întâmplă același lucru și în ciclism? Trek, Specialized, Scott, Bianchi, cu toate sunt companii-gigant care cu siguranță nu ar avea o problemă să sponsorizeze o echipă de World Tour. Trek o face deja, de ce nu ar fi obligați toți constructorii să aibă câte o echipă oficială și abia apoi să li se dea voie să ofere echipament și pentru echipe private? 

    CAMPIONATUL MONDIAL AL ORAȘELOR 

    Unul dintre motivele pentru care cursele de ciclism sunt greu de urmărit, este dificultatea celor care nu cunosc sportul să-și dea seama ce se întâmplă pe șosea. De ce plutonul nu trage să prindă evadarea, de ce ciclistul care ieri a câștigat etapa de sprint, e lăsat azi în urmă pe etapa de munte. De aceea propun înființarea Campionatului Mondial al Orașelor. Londra, Paris, New York, Tokyo, Milano, Madrid – curse asemănătoare celor de Formula 1, odată la două weekenduri, adevărate festivaluri ale ciclismului, care în același timp promovează și transportul alternativ în detrimentul mașinilor poluante. 

    CLASICA DE 24 DE ORE

    Cursa de 24 de ore de la Le Mans este unul dintre cele mai mari evenimente sportive ale unui an. Vechime, tradiție, istorie. E momentul ca și ciclismul să aibă o cursă de 24 de ore, de ce nu pe același traseu, înaintea cursei automobilistice. Spune-mi cu mâna pe inimă că nu te-ai uita la așa ceva?! Echipe de 3 sau 4 cicliști, care se întrec pe legendarul circul Le Sarthre. Și la fel ca în cursa de mașini, constructorii de biciclete ar putea, de fapt ar fi obligați, să se prezinte la start cu cadre experimentale. Cred că e momentul să nu ne mai agățăm de cele două triunghiuri tradiționale ale bicicletei și să lăsăm tehnologia să preia frâiele.

    MARILE TURURI ȘI CLASICELE DE PRIMĂVARĂ

    Aici e complicat de schimbat ceva, însă nu imposibil. Aș obliga echipele să participe cu același lot de sportivi în toate cursele mari, cu tradiție în sezonul competițional. Iar la final, în baza unui sistem de punctaj (pe care îl voi dezvolta în curând), ar urma să fie încununată echipa anului, un fel de campioană mondială a constructorilor.

    CAMPIONATELE MONDIALE

    Că tot veni vorba de campioni ai lumii. În acest moment, în funcție de an și țara organizatoare, Campionatele Mondiale îi pot favoriza pe sprinteri sau pe cicliști de clasice. Ceea ce mi se pare un pic nedrept pentru cățărători, mai ales în condițiile în care sportul a devenit foarte specializat. De aceea, la fel cum există o cursă separată pentru contratimp, aș face unele pentru sprinteri și pentru cățărători. Și aș elimina contratimpul pe echipe, pentru că oricum nu are nici un sens. 

    Acestea fiind zise, mă apuc de treabă. Știți cumva cât costă parcarea unui iaht la Monte Carlo?

    Răzvan Lupu
    Răzvan Lupuhttps://www.sportid.ro
    Dependent de sport de la vârsta de 4 ani. Practicant de înot de performanță până la 20 de ani. Acum, sportiv amator de ocazie (rară). Mereu hotărât că ”iarna asta învăț să schiez”.

    Recente

    Stații de autobuz sportive la Cluj

    În timp ce anul pandemiei COVID ne limita tuturor libertatea de mișcare, la Cluj se deschidea, în toamna 2020, un proiect experimental – Biletul de Sănătate - care îi încuraja pe oameni să facă sport în timp ce așteptau autobuzul, recompensându-le exercițiile fizice cu bilete de călătorie free.

    These Boots Are Made For Walking 202,1k. Povestea celor 202,1 kilometri parcurși în 48 de ore la Humans Walkathon

    Pe 19 martie s-a dat startul celor mai altruiști pași la Humans Walkathon, o călătorie caritabilă dedicată strângerii de fonduri pentru copiii din Autism Voice.

    ROBERT GLINȚĂ, ÎN LINIE DREAPTĂ CU PREGĂTIREA PENTRU JOCURILE OLIMPICE

    După dezamăgirea anulării competiției din Japonia din cauza pandemiei și infectarea cu noul coronavirus la finalul lui 2020, lucrurile au revenit pe făgașul normal în 2021 pentru Robert Glință.

    LIONHEART 2020 – O ÎNTRECERE CU DEMONI, CU SINE ȘI CU “PRIETENI”

    3000 de metri. Mă uitam la balizele alea, ultimele două parcă erau în Turcia, așa de departe păreau.

    RECOMANDĂRI

    În timp ce anul pandemiei COVID ne limita tuturor libertatea de mișcare, la Cluj se deschidea, în toamna 2020, un proiect experimental – Biletul de Sănătate - care îi încuraja pe oameni să facă sport în timp ce așteptau autobuzul, recompensându-le exercițiile fizice cu bilete de călătorie free.
    Când au avut curaj să pună bazele unui club de baschet, în 2019, Florentina Uță și Cecilia Ionescu nu s-au gândit nici...
    Suntem cu toții permanent în căutarea unei stări de bine. Avem nevoie de ea în fiecare zi și cu atât mai mult când viața intră în categoria “it’s complicated”, iar regulile tind să formeze o nouă realitate (vezi capitolul Pandemie).

    Abonare la newsletter

    Intră în clubul SportID. Te așteaptă noutăți, oferte și multe surprize.